Разходите за почистването на общината драстично не кореспондират с приходите, които се плащат от такса смет, съобщи на сесията на общинските съветници кметът Тодор Попов. Трябва да се знае, че събираните от граждани и фирми пари отиват за сметосъбиране, сметоизвозване, такса депо и таксата, която вече трябва да плащаме към РИОСВ. Според Попов, вече не е възможно услугата да се предлага с настоящия финансов ресурс, а увеличението на таксата ще продължи плавно през годините. Тези стъпки са безалтернативни, категоричен бе кметът. Според него, той е в най – неизгодната ситуация, защото предложението ще му донесе много негативи, а в предизборна година от политическа гледна точка това може да се окаже решаващо.
В хода на обсъждането общинският съветник Благо Петров попита дали с увеличението размера на таксата качеството на услугата ще се повиши и дали са изчерпани всички възможности за резерви в системата. Попов отговори, че до края на годината ще внесе за разглеждане в Общински съвет въпросът за бъдещето на концесията по сметосъбиране и сметоизвозване, защото настоящата изтича. Според него вариантите са два. Обявяване на нова или продължение на старата със законните 5 години. Ако се стигне до удължаване на старата, той ще преговаря с концесионера за обновяване на съдовете за сметосъбиране, както и техниката, с която боклуците се извозват.
С приетото от общинските съветници решение най – много се увеличава размера на таксата на панелните апартаменти в центъра на Пазарджик – 30 лева годишна, а най – малко за населението в малките села.
Практически от сегашните 3 промила, такса битови отпадъци става 3,7 промила. Предложението бе подкрепено от съветниците от групата „Коалиция Тодор Попов за Пазарджик“, Атака, Антон Николов и Христо Бързев от групата на БСП, и Албена Кантарджиева. Съветниците от ГЕРБ гласуваха „против“ и „въздържал се“.
Т. Попов: Приходите от такса смет драстично не кореспондират с разходите
Таксата ще продължи да се увеличава плавно през годините