„Тайни агенти“ на НАП проверяват хиляди заведения и хотели по морето

Тайни и явни проверки започват данъчните инспектори по Българското Черноморие от началото на тази седмица.

Служители от Звеното за фискален контрол ще правят изненадващи проверки на хотели, ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други търговски обекти.

От приходната агенция отново ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите си за откриване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните, заяви говорителят на Териториалната дирекция в Бургас Христо Узунов.

Тайни клиенти

И това лято данъчни ще правят контролни покупки като тайни клиенти – по шорти и джапанки, без да се легитимират. Отделно ще се извършват и явни наблюдения, при които в период от няколко дни в реално време се следят продажбите и резултатите се сравняват с предходни периоди, обясниха от приходното ведомство.

Кампанията ще се провежда изключително прецизно, така че да няма напрежение при проверките и да не се пречи по никакъв начин на туристите. Но в същото време при сериозни нарушения, които умишлено ощетяват бюджета, глобите ще бъдат големи, обещават от приходното ведомство.

Дали сезонните работници са назначени с договори и ощетяват ли ги работодателите по отношение на работно време и заплащане, също ще е цел на масираната контролна кампания на НАП.

Оттам припомнят, че потребителите също могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите чрез мобилното приложение на НАП – NRAMobile. То дава възможност при сканирането на QR кода на издадения касов бон веднага да се провери дали тя е регистрирана в НАП.

Основната цел, която си поставят данъчните, е добра фискална дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти, коментират още от агенцията.