С цел подобряване работата на омбудсмана в община Пазарджик, а също и за осигуряване на бърз и удобен начин за подаване на сигнали, съм възложил на екипа си да разработи техническо задание за мобилно приложение и уеб базирана платформа, каза кметът на община Пазарджик Петър Куленски.
По думите му намаляването на броя на подадените жалби и сигнали до обществения посредник не означава, че гражданите са доволни. Според него не им е предоставен достатъчно удобен начин за това, а и не е имало достатъчно добри реакции на проблемите на гражданите.
Начинът за подаване на сигнали – писмено и устно – ще бъде запазен, но ще бъде въведен и друг по модела на Столична община и община Бургас, който ще бъде поощряван с времето. Гражданите ще могат да подават сигнали от телефона, онлайн – по лесен и бърз начин.
„Тези сигнали ще бъдат разпределяни от администрацията и жителите на общината ще получават обратна връзка в нормативно регламентиран срок.
Очаквам реализацията на този проект да се случи в рамките на 2025 година, за да може да имаме един по-ефективен метод, чрез който да чуваме гласа на гражданите на Пазарджик“, коментира Куленски.
Този софтуер ще бъде опериран и от обществения посредник и неговия екип. „Започнали сме стъпки за въвеждане на един по-достъпен начин за това гражданите да изразяват своите нужди и мнение, а ние да работим за решенията по по-ефективен начин“, уточни кметът на общината.