Оценка на здравните услуги с емотикони. Иновативната форма за обратна връзка е достъпна от 3 месеца в мобилното приложение на здравната каса
От фонда следят постоянно колко хора са използвали усмихнато или сърдито човече и са в готовност за извънредни проверки.
Мобилното приложение на здравната каса е безплатно. 3 месеца след пускането му е изтеглен от около 700 души, информира БНТ.
„Под половината от тях са участвали за попълването на анкетата“, заяви Гергана Ненчовска, НЗОК.
Над 70% от тези хора са оценили като много добро качеството на здравните услуги. Крайно недоволни са едва трима души.
„Нашите контролни органи получават анализ,когато се забележи струпване на негативни оценки в даден регион. И сме създали организация, когато съществува такова нещо да се провери цялостната дейност в този регион“, заяви Гергана Ненчовска, НЗОК.
Оценката с емотикони е анонимна. Рени не е имала проблеми с качеството на здравните услуги, защото не ѝ се налага да ги използва често. Казва, че ще свали приложението на здравната каса и ще използва емотиконите.
Иновативната форма за обрана връзка не притеснява лекарите.
Д-р Алескандър Оскар – Клиника по „Очни болести“, УМБАЛ „Александровска“: Здравната каса трябва да разполага с някакви обективни средства, с които да прецени дали даден лекар, лечебно заведение се справя добре. А в крайна сметка удолетвореността на пациентите е най-важното нещо, което ние трябва да съблюдаваме.
Доктор Оскар казва, че недоволните пациенти са пренебрежимо малко. А доволните му благодарят с писма и рисунки.
Източник: Dunavmost.com