Колите „на старо“ поскъпнаха с близо 40% – каква е причината

Снимка:

Колите на старо в България са поскъпнали средно с над 40% за период от една година.„Основната причина за това поскъпване е, че от началото на тази година се повишиха изключително много услугите, които са свързани с колите. Например, ако се вкара един автомобил в България, то е необходимо едно пълно изпиране на автосалона вътре, бояджийските услуги също поскъпнаха изключително много – почти двойно. Всичко това оказва влияние върху цената“, коментира Цветелина Цанева – изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Около 300 хиляди автомобила общо се регистрират у нас в рамките на една календарна година. В това число влизат както колите на старо, така и новите превозни средства. Българите все още залагат основно на дизеловите двигатели при покупка както на нови, така и на стари коли.

Най-масовият автомобил, който карат българските граждани е 10-годишен, обикновено внос от Германия или Италия, стана ясно от думите на Цанева за предаването Money.bg.

„През януари и февруари тази година най-голям е броят на регистрациите на леки автомобили, които са на над 10 години – близо 25 хиляди. Общо всички регистрирани коли за двата месеца са 55 хиляди“, посочи тя.

Китайските електрически автомобили ще стават все по-купувани в Европа, въпреки опитите на Европейската комисия да регулира вноса. А причината е очевидна – много по-ниските им цени.

„Цената на китайските електромобили е почти двойно по-ниска. В България обаче те не са много търсени към момента, защото издаването на индивидуални одобренията при покупката на такава кола у нас струват минимум 2 хиляди лева“, уточни Цанева.

Любопитно е, че при покупката на суперколи страната ни бележи ръст. Сред най-търсените марки са „Ламборгини“, „Ферари“ и „Мазерати.“ През 2023 година в България са закупени около хиляда такива автомобила, някои от тях достигащи цени от 1 милион евро.