Как да избегнем фалшивите намаления

Комисията за защита на потребителите (КЗП) извършва планови проверки на множество онлайн и физически магазини за техника, облекла, обувки, кожени изделия, детски и спортни стоки и др., рекламиращи предстоящи промоции и кампании „Черен петък“ в края на ноември. Това съобщиха от Комисията.

Кампанията „Черен петък“ традиционно се провежда през последния петък на ноември, но напоследък все повече магазини удължават периода на намаленията като „Черен уикенд“ или дори „Черна седмица““, допълват от КЗК.

Експертите от Комисията извършват мониторинг на цените преди намалението с цел да установят случаите на фалшиви намаления, при които търговецът повишава цените седмици преди „Черен петък“, за да обяви драстични намаления в дните на промоцията.

Председателят на КЗП Мария Филипова отправя послание и към потребителите, и към търговците в навечерието на „Черен петък“:

Какво е важно да знаят потребителите?

За да не бъдат разочаровани от „Черен петък“, потребителите трябва да спазват някои важни правила:

– Планирайте предварително покупките: Направете списък на продуктите, които искате да купите и изследвайте цените им предварително. Така ще знаете дали отстъпките са реални.

– Внимавайте за нереално примамливи оферти: Няма причина цените на един и същ продукт в един онлайнмагазин да са в пъти по-ниски отколкото са в останалите магазини.

– Четете условията на промоциите: Дали офертите важат за определено време или до изчерпване на наличностите, за кои артикули важат отстъпките, необходимо ли е да се въвежда промо код и др.

– Пазарувайте онлайн предпазливо: Внимавайте за фалшиви сайтове и винаги проверявайте сигурността на страницата, преди да въведете лична информация или данни за кредитната си карта. Зачестяват жалбите от измамени потребители, закупили стока от сайтове имитиращи известни брандове. Сайтовете се хостват извън територията на ЕС и измамниците не могат да бъдат установени.

– Проверете достатъчна ли е наличността на продукта: Търговецът обявява намаление на търсен продукт, от който има много малка наличност. Продуктът се изчерпва в рамките на секунди, а потребителите не успяват да поръчатили да си го купят във физическите магазини.

– Не се поддавайте на натиск: Избягвайте импулсивните покупки само заради отстъпки. Уверете се, че наистина имате нужда от продукта.

– Бъдете готови за забавени доставки: При пазаруването на „Черен петък“ са натоварени не само търговците, но и куриерските дружества. Очаквайте сериозно забавяне на поръчките, понякога до 2-3 седмици.

– Бъдете готови за опашки: Ако пазарувате във физически магазини, бъдете подготвени за големи опашки и сериозно чакане. Планирайте времето си, начините за придвижване и паркиране, за да не се превърне пазаруването в кошмарно изживяване.

Източник: Парите ни