Цените за труд в автосервизите са се увеличили двойно за някои от най-масовите услуги.
Части
Скокът на цените принуждава много потребители да пестят от части и да предпочитат, т. нар. афтър марки, които са със съмнителен произход и качество, но често струват значително по-евтино от оригиналните.
Позиция
Автомонтьорите и от малките, и от по-големите оторизирани сервизи са категорични, че е спекулативно и невярно твърдението на търговци на автомобили втора ръка, че заради повишените цени на услугите за труд се вдигат и цените на този вид коли.
Региони
Цените за поправки на автомобилите варират и спрямо различните региони от страната. При някои от най-масовите марки по нашите пътища се оказва, че е по-евтино да си ремонтираш колата в София, отколкото в Пловдив. Клиент сигнализира, че за подмяна на гарнитура на маслена кутия и промивка на двигателя с включени части и консумативи под тепетата са му поискали 1000 лева, а в столицата за същия модел цената рядко надхвърля 600 лева. Като цяло най-евтино взимат в по-малките населени места. Там обаче има проблем с компетентността на монтьорите и опита им, особено с по-нови и скъпи автомобили.
Конкуренция
Сериозна конкуренция и разлика в парите, които ни искат, има между големите оторизирани сервизи и кварталните гаражи. Последните обаче масово отказват да дават гаранция, а дори да ни дадат документ за това след това трудно приемат, че проблемът е вследствие на пропуск при тяхното изпълнение.
Продупчена капачка прикрива проблем с двигателя
Повечето автомонтьори са категорични, че търговците на автомобили втора ръка масово изискват от тях да „закрепят“ колите, които са внесли от чужбина, с възможно най-евтините части.