Драстично поскъпване на Годишните технически прегледи на МПС се отчита в Пазарджишко

Снимка: topdiagnostika.com

Драстично поскъпнате на Годишните технически прегледи на МПС се отчита в Пазарджишко от началото на август. сепвизите, където се извършват този тип прегледи вдигнаха таксата с около 20.00лв и така цената е около 45.00 лв.

Причина за поскъпването е въвеждането на новите екостикери.

Лек автомобил М1 45 лв.
Лек автомобил ТАКСИ 45 лв.
Бусове M1.N1 50 лв.
Товарни N1 50 лв.
Товарни N2.N3 66 лв.
Ремарке О3.О4 66 лв.
Автобус М2.М3 72 лв.
Туристическо ремарке до 750кг. 40 лв.
Ремарке О2 45 лв.
Мотоциклети L1,L2,L3,L3E 40 лв.
АТВ, триколесни, четириколесни, мотори с кош,
категория L4,L4E,L5,L5E,L63,L7E
45 лв.

По време на техническия преглед се проверяват  регистрационните номера, VIN и друга документация, която да удостовери, че автомобилът е регистриран и отговаря на изискванията. После се извършва обстойна проверка на всички важни за безопасността автомобилни системи. Задължително се обръща внимание на:

  • спирачната система (състояние на спирачките, ръчната спирачка, ABS и т.н.);
  • кормилната уредба (кормило, серво и т. н.);
  • шаси, рама, каросерия;
  • гуми, окачване, състояние на джантите, оси, колела и т. н.
  • функциониране на светлини, габарити, аварийни, акумулатор, стопове, мигачи, електрическо оборудване и други;
  • друго оборудване (колани, скоростомер, аптечка, пожарогасител и други);
  • вредно въздействие (емисии на отработените газове, шумове, течове и други).

Припомняме, че от 12 юли влеве в сила изискване за нови екостикери за автомобилите. Промяната оскъпи цената на годишните технически прегледи с между 5 и 10 лв.

Новите стикери  удостоверяват както техническата изправност на моторното превозно средство, така и неговата екологична група. Това се отнася за леките коли и автомобилите до 3,5 тона. В стикера е вграден чип с допълнителна информация за самия автомобил.

Лепенките с чип  се слагат горе в средата на панорамното стъкло на автомобила и антенка излъчва информация.

Групирането на леките и лекотоварните коли в България ще е в 4 категории, на база отделяните от тях вредни емисии като най-добра от екологична гледна точка е 4-та група. Има и 5-а група, в която попадат автомобили, на които задвижването е само с електродвигатели (без двигател с вътрешно горене), и такива с водородна горивна клетка.