Драстично поскъпнате на Годишните технически прегледи на МПС се отчита в Пазарджишко от началото на август. сепвизите, където се извършват този тип прегледи вдигнаха таксата с около 20.00лв и така цената е около 45.00 лв.
Причина за поскъпването е въвеждането на новите екостикери.
| Лек автомобил М1 | 45 лв. |
|---|---|
| Лек автомобил ТАКСИ | 45 лв. |
| Бусове M1.N1 | 50 лв. |
| Товарни N1 | 50 лв. |
| Товарни N2.N3 | 66 лв. |
| Ремарке О3.О4 | 66 лв. |
| Автобус М2.М3 | 72 лв. |
| Туристическо ремарке до 750кг. | 40 лв. |
| Ремарке О2 | 45 лв. |
| Мотоциклети L1,L2,L3,L3E | 40 лв. |
| АТВ, триколесни, четириколесни, мотори с кош, категория L4,L4E,L5,L5E,L63,L7E |
45 лв. |
По време на техническия преглед се проверяват регистрационните номера, VIN и друга документация, която да удостовери, че автомобилът е регистриран и отговаря на изискванията. После се извършва обстойна проверка на всички важни за безопасността автомобилни системи. Задължително се обръща внимание на:
- спирачната система (състояние на спирачките, ръчната спирачка, ABS и т.н.);
- кормилната уредба (кормило, серво и т. н.);
- шаси, рама, каросерия;
- гуми, окачване, състояние на джантите, оси, колела и т. н.
- функциониране на светлини, габарити, аварийни, акумулатор, стопове, мигачи, електрическо оборудване и други;
- друго оборудване (колани, скоростомер, аптечка, пожарогасител и други);
- вредно въздействие (емисии на отработените газове, шумове, течове и други).
Припомняме, че от 12 юли влеве в сила изискване за нови екостикери за автомобилите. Промяната оскъпи цената на годишните технически прегледи с между 5 и 10 лв.
Новите стикери удостоверяват както техническата изправност на моторното превозно средство, така и неговата екологична група. Това се отнася за леките коли и автомобилите до 3,5 тона. В стикера е вграден чип с допълнителна информация за самия автомобил.
Лепенките с чип се слагат горе в средата на панорамното стъкло на автомобила и антенка излъчва информация.
Групирането на леките и лекотоварните коли в България ще е в 4 категории, на база отделяните от тях вредни емисии като най-добра от екологична гледна точка е 4-та група. Има и 5-а група, в която попадат автомобили, на които задвижването е само с електродвигатели (без двигател с вътрешно горене), и такива с водородна горивна клетка.








